წარმატებული ხობელი მკვლევარი - თამარ ქარაია

ხობელი მეცნიერი თამარ ქარაია დაიბადა 1986 წელს ხობის რაიონის სოფელ საჯიჯაოში. საჯიჯაოს საშუალო სკოლის დასრულების შემდეგ, 2003-2007 წლებში სწავლობდა ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის სოხუმის ფილიალში, პოლიტიკური მეცნიერების საბაკალავრო პროგრამაზე (სოციალურ მეცნიერებათა ბაკალავრი).

2007-2009 წლები - ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტიპოლიტიკური მეცნიერებების სამაგისტრო პროგრამა-პოლიტიკის მეცნიერებათა მაგისტრი (წარჩინებით).
 2009-2016 წლები - ივჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი - სადოქტორო პროგრამა პოლიტიკის მეცნიერებებში - პოლიტიკის მეცნიერებათა დოქტორი;
2011 წლიდან თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის პოლიტიკის მეცნიერების მიმართულების ასისტენტ პროფესორი. 2009 წლიდან ასევე მუშაობს ილიას უნივერსიტეტის პოლიტოლოგიის ინსტიტუტში, მკვლევრად. თამარ ქარაიას კვლევის სფეროს განეკუთვნება: მეხსიერების პოლიტიკა, იდენტობის ტრანსფორმაცია, სოციალური მოძრაობები და სამოქალაქო განათლება. არის, უცხოეთის რეცენზირებულ გამოცემებში დაბეჭდილი ნაშრომების ავტორი. ასევე, მონაწილეობდა საერთაშორისო სამეცნიერო სიმპოზიუმებში, მათ შორის კოლუმბიის (აშშ), მანჩესტერის (დიდი ბრიტანეთი), კოპენჰაგენის (დანია), ბელგრადის (სერბეთი), სოფიის (ბულგარეთი) და სხვა უნივერსიტეტებში.  არის უნივერსიტეტის სტუდენტებისთვის მომზადებული სამოქალაქო განათლების სახელმძღვანელოს თანაავტორი.
2014 წლიდან არის „სამოქალაქო განათლების ლექტორთა ასოციაციის“ აღმასრულებელი დირექტორი. ორგანიზაცია ახორციელებს USAID IFES და Friedrich Ebert Stiftung ის მიერ მხარდაჭრილ პროექტებს. ამავე დროს, კონსულტაციას უწევს, გამოცდების ეროვნულ ცენტრსა და მასწავლებელთა პროფესიული გადამზადების ცენტრს, სამოქალაქო განათლების შეფასების პროცესში.
თამარ ქარაია მუშაობს რუსთაველის ეროვნული სამეცნიერო ფონდის მიერ დაფინანსებულ კვლევით პროექტზე: „სოციალური მოძრაობები საქართველოში“ და ასევე, უძღვება ფრიდრიხ ებერტის ფონდის მიერ დაფინასებულ პროექტს - „სამოქალაქო განათლების ხელშეწყობა ახალგაზრდების ჩართულობის გზით“.

პუბლიკაციები:

1. „No to Khudon HPP” Social movement in Georgia. ჟურნალი Contention, The Multidisciplinary journal of Social Protest.
2. Rethinking of Past and Politics of Memory in Contemporary Georgia. Central European Politica Studies. 2017. #4
3. The politics of memory in contemporary Georgia (rethinking of Soviet past after rose revolution). Eastern European Regional Studies. #1. 2017. Pp. 243-257

4. National narration and Politics of Memory in post-socialist Georgia (co-author)- Slovak Journal of Political Sciences, Volume 17, 2017, No. 2. pp. 222-240 https://www.degruyter.com/view/j/sjps.2017.17.issue-2/sjps-2017-0010/sjps-2017-0010.xml

5. კოლექტიური მეხსიერების კონსტრუირება თანამედროვე საქართველოში. ჟურნალი „ინტელექტუალი“. #31. გვ. 73-83. 2016

6. The State of Civic Education in Georgia from formal to informal Practices. საქართველო და მოლდოვა: დემოკრატიული სახელმწიფო მშენებლობის გამოცდილება. კონფერენციის მასალების კრებული.გვ. 127-134. 2016

7. საბჭოთა წარსულის გააზრება ვარდების რევოლუციის შემდეგ. „ახალგაზრდა მკვლევართა ჟურნალი“ #2. გვ. 67-81. 2015. http://jyr.tsu.ge/wp-content/uploads/2015/12/04-Karaia_JYR_VOL02_DEC15-1.pdf .

8. მოხალისეობა, როგორც აქტიური მოქალაქეობა. კონფერენციის მასალების კრებული: მოქალაქე და სამოქალაქო ჩართულობა საქართველოში დამოუკიდებლობიდან 23 წლის შემდეგ. გამომცემლობა „უნივერსალი“, 2015

9. მონუმენტალიზმი და მეხსიერების პოლიტიკა თანამედროვე საქართველოში. სტატია. საერთაშორისო კონფერენციის მასალათა კრებული „სივრცე, საზოგადოება, პოლიტიკა“ #2. უნივერსიტეტის გამომცემლობა, 2015

10. განათლება დემოკრატიისათვის. უნივერსიტეტი, როგორც სამოქალაქო ნაციონალიზმის მშენებლობის ადგილი. სტატია. კონფერენციის მასალათა კრებული „სამოქალაქო განათლება საქართველოში: მიღწევები და პერსპექტივები“ გამომცემლობა „უნივერსალი“, 2014

11. ისტორიის სახელმძღვანელოები და ისტორიის ინტერპრეტაცია, საქართველოს უნივერსიტეტი ჰუმანიტარულ მეცნიერებებში მე-2-ე რესპუბლიკური კონფერენციის მასალები; სტატია; 2010
12. ჩრდილოკავკასიელთა მონაწილეობის საკითხი 1992-1993 წლების ქართულ –აფხაზურ კონფლიქტში (ისტორიის აფხაზურ და ქართულ სახელმძღვანელოების შედარებითი ანალიზი); ილიას სახელმწიფო უნივერიტეტის პოლიტოლოგიის ინსტიტუტი კონფერენციის მასალები, სტატია; 2010
13. ისტორიის “აღმოჩენა” და ნაციონალური იდენტობის ფორმირება საქართველოში XX ს-ის 90-იან წლებში, ილიას სახელმწიფო უნივერიტეტის პოლიტოლოგიის ინსტიტუტი, კონფერენციის მასალები; სტატია;
14. ისტორიის სახელმძღვანელო და ეთნიკური უმცირესობები: პრობლემები და პერსპექტივები, „უნივერსალი“, კრებული -„პიროვნება, კულტურა, საზოგადოება“, სტატია. 2010;
15. ისტორიის გამოყენება სახელმწიფოებრივი მშენებლობის პროცესში, პოლიტოლოგიის ინსტიტუტი, მონოგრაფია, 2009;

16. ისტორიის სახელმძღვანელოები და ისტორიის ინტერპრეტაცია (1992-1993 წლებში მიმდინარე მოვლენების გაშუქება ისტორიის აფხაზურ და ქართულ სახელმძღვანელოებში), პოლიტოლოგიის ინსტიტუტი. კრებული: “აფხაზეთი: ისტორია და პოლიტიკა”სტატია, 2008

საერთაშორისო კონფერენციები

2017 წ. მოხსენება- მეხსიერების პოლიტიკის ტრაექტორიები საქართველოში. მეხსიერების კვლევის ასოციაციის მეორე საერთაშორისო კონფერენცია. კოპენჰაგენი, დანია

2017 წ. მოხსენება-მწვანე პროტესტი: ურბანული და ეკოლოგიური მოძრაობები საქართველოში. საერთაშორისო კონფერენცია: სამოქალაქო განათლება და დემოკრატიის გამოცდილება პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში პოსტსაბჭოთა ქვეყნებში. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. USAIS, IFES, CELA

2016 წ. მოხსენება - „გარემოსდაცვითი სოციალური მოძრაობები საქართველოში“. კონფერენცია „სოციალური მოძრაობები და პროტესტი: მომავალი გამოწვევები კვლევასა და პრაქტიკაში“. ბრაიტონის უნივერსიტეტი. დიდი ბრიტანეთი

2016 წ. მოხსენება - „არა ხუდონჰესს, სოციალური მოძრაობა საქართველოში“. კონფერენცია „მულტიდისციპლინარული მიდგომა ცვლილებისადმი, პროტესტი და პოლიტიკური მობილიზაცია“. კემბრიჯის უნივერსიტეტი, დიდი ბრიტანეთი

2015 მოხსენება - სამოქალაქო განათლების სწავლება საქართველოს უმაღლეს სასწავლებლებშიკონფერენცია: „მოქალაქე და სამოქალაქო განათლება პოსტსოციალისტურ სახელმწიფოებში“. თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი. USAIS, IFES, CELA

2014 წ. მოხსენება - „მეხსიერების პოლიტიკის ტენდენციები თანამედროვე საქართველოში“. კონფერენცია: „ცხოვრება ნგრევის შემდეგ(?). წარსული და აწმყო სამხრეთ აღმოსავლეთ ევროპაში. ამერიკის კვლევის ცენტრი. სოფია, ბულგარეთი.

2014 წ. მოხსენება- “მონუმენტალიზმი და მეხსიერების პოლიტიკა თანამედროვე საქართველოში”. II საერთაშორისო სამეცნიერო კონფერენცია "სივრცე, საზოგადოება, პოლიტიკა"

2014 წ. მოხსენება „დაყოფილი მხსიერება ქართულ და აფხაზურ ისტორიის სახელმძღვანელოებში“. კონფერენცია „არაფორმალურიდან მემამბოხე მმართველობამდე: სოციალური კაპიტალის სახეები და ტრანსფორმაცია კავკასიაში (და მისა ფარგლებს გარეთ)). ტალინის უნივერსიტეტი, დუბლინის უნივერსიტეტი, ტარტუს უნივერსიტეტი, თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტი;

2011 მოხსენება- „სამხრეთ კავკასიის თანამშრომლობის იდეა ისტორიის საერთო სახელმძღვანელოს მაგალითზე“ კონფერენცია "ადამიანის უფლებებიდემოკრატია,
ერები და რელიგია სამხრეთ კავკასიაში. ძირითადი კონცეპტების შედარებითი ანალიზი“ წმ. გოლენის უნივერსიტეტი (შვეიცარია); შვეიცარიის საელჩო საქართველოში და სომხეთში; ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტი;

2010 . - მოხსენება-„რუსეთის ისტორიული პროპაგანდაპოლონეთი და საქართველო“ საერთაშორისო კონფერნცია: „პოლონეთი და საქართველორომანტიზმი და თანამედროვეობა“, თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტივარშავის უნივერსიტეტის აღმოსავლეთის კვლევის კავკასიის ცენტრი.

პროექტები
2017წ. მკვლევარი, მიზნობრივი სამეცნიერო კვლევითი გრანტი, “იდენტობის ტრანსფორმაცია საქართველოში, სახელისუფლებო დისკურს ანალიზი“ თსუ;
2015 წ. მკვლევარი, მიზნობრივი სამეცნიერო კვლევითი გრანტი, „არაურბანული სოციალური მოძრაობები“ თსუ;

2015-2016 წწ. პროფესიული უნარების ჯგუფის კონსულტანტი, (ხორციელდება მსოფლიო ბანკის ინსტიტუციური განვითარების ფონდის მხარდაჭერით. შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ინსტიტუციური განვითარება, გრანტი # TF014363 (Сapacity Building of National Examination Center). შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი (NAEC).

2014-2015 წწ - პროექტის დირექტორისამოქალაქო განათლების ხელშეწყობა. (ხორციელდება USAID, და IFES საქართველოს საარჩევნო პროცესების მხარდაჭერის ფარგლებში (SEP). გრანტი #S-15-040 (Civic Education Promotion and Strengthening Sustainability of CELA);
2014 წ. - პროექტის მენეჯერი- (განხორციელდა USAID, და IFES საქართველოს მიერ “ნდობის გაზრდა საარჩევნო სისტემებისადმი (ITEP) - პროექტის ფარგლებში. „სამოქალაქო განათლების ლექტორთა ასოციაციის ცნობადობის ამაღლება და ინსტიტუციონალური განვითარება“. გრანტი #S-14-116 (Awareness-raising and Institutional Development). CELA.

2010-2011 წწ. - პროექტის მონაწილეესტონეთსა და საქართველოს უმაღლესი განათლების სისტემებს შორის თანამშრომლობა და გამოცდილების გაზიარება ინოვაციისა და ელექტრონული სწავლებების სფეროშიდონორი - Open Society Foundation Georgia.

ნაშრომების ელექტრონული ვერსიები: